Khamis, 2 Disember 2010

Ahad, 5 September 2010

WAJA 2010

Proton akan melancarkan model baru untuk menggantikan Proton Waja sama seperti Proton Wira....he3...ye ke ?tunggu dan lihat je la....


































































Isnin, 9 Ogos 2010

PIC PERTAMA ( LANGKAH BERIBU ITU BERMULA DENGAN LANGKAH PERTAMA )

Gambar pertama aku ambik n pertama aku edit( tp ade satu pic bkn aku ambik ...he3...x kan nak ambik sendiri kan..) .....walaupun tak berape cantik tp ttp aku bpuas hati...maklumlah hasil pertama.....hu3...gambar nie aku ambik sekitar Putrajaya...









Jumaat, 6 Ogos 2010

KAMERA BARU

Barangan lain aku lupa nak letak termasuk tripod..

Kamera yang selama ini yang diidamkan akhirnya terbeli jugak....walaupun tak semahal mane namun sudah membuat aku ikat perut ......Pada 25 Julai yang lalu , aku telah membeli kamera Nikon d3000 di IOI Puchong ..... aku dapat harga yang paling murah...bkn seratus tp hampir rm350 dari harga pasaran.....Aku ingat kalau murah benda2 asas die tak bg....tp tak...semuanye ade..beg , Nikon D3000 kit (Lens 18-55) , Original Charger , Battery , Strap, Manual , Box , CD USB Cable , Warranty Card , SD card 4GB (Free) dan tripod.

Isnin, 31 Mei 2010

UBAT SLE

TRANSFER FACTOR: Pembina Daya Imun Paling Ampuh Dalam Sejarah Sains

1. Apakah itu Transfer Factor (TF)?

Ia adalah zat molekul halus yang bijak (immune IQ) yang terdapat dalam kolostrum (susu awal). Ia bertindak sebagai pemberi maklumat kepada sistem imun tubuh badan. Setiap mamalia (manusia atau haiwan) yang menyusukan anaknya akan mengalihkan kepandaian sistem imun seluruh hidupnya kepada anaknya melalui susu awal yang dinamakan kolostrum. TF adalah "Senjata Daya Imun" yang paling berharga di dalam kolostrum.


2. Apakah itu Kolostrum?

Kolostrum adalah susu awal yang terdapat dari 1 - 3 hari selepas si ibu melahirkan.


3. Apakah yang dimaksudkan dengan 'kepandaian sistem imun'?

Setiap manusia atau haiwan akan sentiasa diserang oleh berbagai jenis kuman, virus, kulat, hama, habuk, parasit dan kerosakan2 dari luar - yang mendatangkan penyakit. Sistem imun lah yang sentiasa memerangi musuh2 ini. Apabila musuh menyerang, gambaran rupa musuh2 itu akan di simpan dalam ingatan molekul halus yang dinamakan Transfer Factor. TF bertindak sebagai "kamera penyimpan maklumat2" bentuk rupa jenis2 kuman, virus, kulat dsb.


4. Apakah yang mendorong para saintis untuk mencari TF dalam kolostrum?

Melalui pengamatan, mereka dapati bahwa anak-anak lembu yang tidak diberi susu awal ibunya selepas dilahirkan akan mati dalam beberapa ketika, walaupun terdapat banyak makanan2 lain yang diambilnya. Infeksi dari serangan kuman, virus dan kulat adalah sebab2nya. Pengkaji dapati bahwa anak2 lembu yang baru dilahirkan tidak mempunyai sistem ketahanan yang terbentuk dan tidak mengenali rupa2 jenis kuman, virus, kulat dsb. Dengan adanya TF, sistem ketahanan anak2 lembu dapat mengenali musuh2nya, lantas dapat mempertahankan diri dari serangan.


5. Apakah sejarah disebalik TF?

Pada tahun 1949, Doktor H. Sherwood Lawrence, dalam kajiannya mencari penawar penyakit batuk kering (tuberculosis), mendapati bahwa sistem imun dari seorang yang sudah pulih dari penyakit, boleh dialihkan kepada orang lain yang belum terkena penyakit tersebut. Ia gelar sistem tersebut sebagai "Transfer Factor".


6. Apakah fungsi Transfer Factor?

a) Meningkatkan aktiviti sel "Natural Killer" ketahap 200% - 400%. Ini adalah 10-30 kali ganda lebih tinggi kekuatan peningkatan daya imun berbanding dengan segala jenis herba atau makanan2 kesihatan yang pernah dikaji oleh sains. Sel NK adalah bahagian yang paling penting dalam sistem katahanan tubuh badan buat menentang infeksi dari penyakit. Ia meranda, mencari dan memusnahkan bentuk2 infeksi dan sel2 berpenyakit. Sel NK adalah sangat penting dalam melawan dan membunuh sel2 kanser dan sel2 yang berinfeksi akibat serangan virus, kuman, kulat dsb.

b) Meningkat IQ sistem imun (kebijaksaan) - TF memiliki gambaran rupa beribu2 jenis kuman2 perosak. Ia akan mengalihkan gambaran ini kepada sel2 imun, supaya dapat mengenali musuh2 dengan cepat. TF memberikan informasi tepat supaya sel2 imun dapat bertindak segera, menghapuskan kuman2 perosak, virus dan kulat, sebelum ia bertapak dan membiak didalam tubuh badan.

c) Menenangkan sistem imun yang terlalu aktif - Sistem imun yang diluar kawalan akan menyerangkan sel2 baik dan juga tisu tubuh badan. Ini digelar dengan "penyakit autoimmune". Bahagian penenang TF akan menenangkan sel2 imun apabila musuh2 telah berjaya diatasi, dan mengarahkan sel2 imun ke tempat lain yang diperlukan. Bahagian penenang ini adalah sangat penting untuk penyakit2 autoimmune seperti lupus, . arthritis, allergy, asthma, multiple sclerosis, psoriasis dan banyak lagi.


7. Jika TF terdapat dalam kolostrum, mengapa tidak mengambil kolostrum sahaja?
TF tidak membawa pada aIlergi, sedangkan kolostrum mengandungi banyak antibody (protein susu yang kasar), sesuai untuk anak lembu, iaitu casein dan immunoglobulin, yang boleh membawa aIlergi pada manusia. TF tidak tertakluk pada mamalia tertentu, bermakna ia adalah sama mahupun dalam manusia ataupun mamalia lain. Kolostrum juga hanya mengandungi sedikit sahaja TF, dan anda harus mengambil 45,000mg kolostrum untuk mendapatkan 600mg TF. lni bermakna I biji TF adalah sama kekuatannya dengan 75 biji pil kolostrum.


8. Bolehkah orang2 yang mempunyai aIIergi kepada susu atau 'lactose intolerant' mengambil TF?

Seperti yang diterangkan diatas, TF tidak membawa pada sebarang aIlergi, kerana ia tidak mengandungi susu, lemak susu atau gula susu (lactose). Semua itu telah diasingkan oleh sistem ekstrasi canggih milik 4Life Research. Yang terdapat didalarn TF adalah pati molekul "imun IQ".
9. Saya sedang mengamalkan makanan2 kesihatan lain seperti zat2 vitamin, herba, enzyme dan lain2. Apakah perlu saya mengambil TF?

TF bertindak terus kepada sistem yang paling penting dalam tubuh badan manusia. iaitu sistem imun ataupun daya menentang penyakit. Tanpa daya imun, manusia tidak dapat hidup. Dengan tidak memberikan sistem imun makanan tepat yang diperlukan, sistem imun itu akan mencuri bahan2 yang diperlukan dari sistem2 yang lain kerana ia adalah fungsi yang terpenting. Makanan2 tambahan lain hanya memberikan zat pada sel dan organ tetapi tidak dapat memberi informasi atau kebijaksanaan kepada sistem imun untuk mengenali musuh2nya. Sama juga seperti seorang yang kuat, tetapi jika terlalu bodoh atau gila, nescaya akan dapat dikalahkan juga oleh musuh2nya.


10. Adakah terdapat bukti2 sains yang membuktikan TF dapat meningkatkan daya imun jauh lebih tinggi dari makanan2 kesihatan lain?

Ya! Walaupun makanan2 kesihatan lain mempunyai fungsi2 tertentu dalam kesihatan manusia, TF memainkan peranan paling penting dalam daya melawan penyakit. Kajian sains yang dijalankan selama 7 tahun (1992- 1999) oleh Jeunesse Inc - Institute of Longevity Medicine, California, keatas 198 produk2 terkenal didunia ini yang terbahagi kepada lebih 400 ramuan, telah membukti penemuan ini. Dalam 198 produk, cuma 46 sahaja yang dapat merangsang sistem imun dari 10% - 48%. TF dan TF Plus dapat merangsang sistem imun ketahap 283% dan 437% (sila lihat laporan penyelidikan).


11. Adakah kajian TF telah dibuktikan dan disahkan oleh sains?

Sejak penyelidikan Doktor Sherwood Lawrence pada tabun 1949, terdapat lebih 3,000 laporan2 sains tentang kajian2 klinikal TF yang melibatkan beribu2 pakar perubatan dari seluruh dunia termasuk pakar2 bedah, doktor dan saintis2 terbilang. Penyelidikan keatas TF menelan belanja sejumlah US$40 juta.


12. Jika TF terlalu bagus dan berkesan, mengapa tidak doktor2 menggunakannya di kIinik?
Terdapat ramai para doktor di Amerika dan Eropah yang sudah mula menggunakan dan mengesyorkan TF kepada pesakit2 mereka. TF juga disenaraikan dalam buku PDR (Physicians' Desk Reference) iaitu buku panduan dan rujukan para2 doktor. Terdapat beribu2 testimoni dari pesakit2 yang menggunakan TF, dan juga para doktor yang menganjurkan TF.


13. Adakah selamat menggunakan TF?

la adalah 100% selamat, asli dan tanpa sedikit pun kadar toksik. Pengkaji telah memberikan dose sehingga 2000 kali ganda kepada sukarelawan2 untuk ujian klinikal dan mendapati tiada langsung kesan sampingan.


14. Adakah semua orang boleh mengambil TF?

Ya. Dari bayi yang baru lahir sehingga orang tua, boleh mengambil TF kerana ia adalah produk kurniaan alam semulajadi.


15. Adakah informasi tentang keselamatan menggunakan TF?

Pada tahun 1980, FDA (USA) meluluskan kolostrum (susu awal lembu) dan diikuti dengan kelulusan mengambil TF dari kolostrum untuk kegunaaan manusia pada tahun 1985.


16. Siapakah yang boleh mendapat manfaat dari pengambilan TF?

Semua orang yang ingin mencegah serta merawat apa sahaja penyakit dan juga orang2 yang mahukan tenaga yang lebih, perlu mengambil TF.


17. Saya cukup sihat. Apakah perlu saya mengambil TF?

TF mendidik sistem imun kita untuk mengenal dan sentiasa bersedia terhadap serangan musuh2 di dalam tubuh badan kita. Serangan musuh2 ini terjadi setiap hari di dalam tubuh badan, akibat corak kehidupan zaman ini seperti pencemaran kepada makanan, air dan udara. Pencegahan adalah lebih utama dari merawat. Kadangkala penyakit boleh merosakkan organ kita sehingga ketahap tidak dapat dipulihkan kembali. Lagipun, walaupun kita sihat, sistem imun kita terpaksa bekerja 'overtime' setiap hari, dalam memastikan kita tetap hidup. Ini boleh menyebabkan kita selalu berasa letih dan lesu, jika sistem ketahanan tidak mendapat TF yang secukupnya.


18. Saya sedang mengambil ubat doktor. Bolehkah saya mengambil TF juga?

Ya, boleh! TF adalah asas "sistem ketahanan asas" untuk manusia dan ia tidak bercanggah dengan apa sahaja ubat-ubatan doktor, malahan TF akan mempercepatkan proses penyembuhan seseorang itu.


19. Bolehkah wanita hamil mengambil TF?

Ya, boleh. Tidak terdapat sebarang laporan kesan sampingan dari wanita2 hamil yang mengambil TF. Namun begitu adalah lebih baik meminta nasihat doktor masing2, terlebih dahulu. Walau bagaimana pun, TF Plus tidak dianjurkan untuk wanita2 hamil.


20. Bagi seseorang yang tidak boleh menelan kapsul, bagaimanakah cara untuk mengambil TF Plus?

Kapsulnya boleh dibuka dan campurkan isi kandungannya kepada air, bubur atau sebarang makanan lembut.


21. Adakah TF sama seperti zat, vitamin, galian dan enzyme?

Tidak. TF adalah suplement lain dari yang lain, dan tertakluk pada jenis tersendiri. TF adalah "otak" atau pun IQ kepada sistem imun.


22. Adakah TF terlalu mahal?

Jika dibandingkan dengan daya kekuatan dan keberkesanan TF dalam merangsang sistem imun, ia adalah jauh lebih murah daripada produk2 kesihatan lain. Contohnya, jus noni dan aloe vera merangsang sistem imun setinggi 15% sahaja dengan TF Plus yang dapat merangsang sistem imun setinggi 437 %, iaitu 29 kali ganda lebih tinggi! Jika satu botol jus noni! aloe vera berharga $40 (RM80), anda harus berbelanja $1,160 (RM2,320) untuk mendapat kekuatan yang sama seperti 1 botol TF Plus yang berharga cuma sekitar $85 - $llO ( RM240) sahaja.


23. Adakah selamat untuk mengambil lebih TF dalam sehari?

Ya, selamat. Tidak terdapat sebarang laporan kesan toksik dari pengambilan berlebihan TF.


24. Bolehkan seseorang itu mengambil lebih banyak TF Plus dari apa yang disyorkan?
Kadangkala seseorang itu perlukan dose yang lebih tinggi dalam jangka masa pendek bagi sokongan yang lebih kuat kepada sistem imun dalam menghadapi penyakit2 tertentu. Cara yang terbaik untuk memulakan mengambil TF Plus adalah dengan mengikut dose yang tercatit di label.


25. Bolehkan TF diambil bersama zat2 vitamin, mineral, enzyme, ginseng, gamat atau herba2 lain?

Ya, boleh. TF tidak bercanggah dengan nutrien2 lain.

26. Apakah penyakit2 yang memerlukan TF?

Semua penyakit dari yang ringan seperti selsema, kepada yang berat seperti barah, sakit jantung, buah pinggang, kencing manis, bisa lutut, sawan, dan sebagainya, memerlukan TF. Apabila seseorang itu berpenyakit, itu menunjukkan bahwa sistem ketahanannya sudah kalah. TF akan mengejutkan dan merangsang sistem ketahanan seseorang itu untuk melawan dan mengatasi penyakit2 tersebut.


27. Mengapa lembu dipilih sebagai sumber TF?

Lembu mempunyai susu awal yang cukup banyak. TF tidak tertakluk kepada jenis tertentu, bermakna ia sesuai dan boleh digunakan oleh manusia walaupun unsurnya adalah dari mamalia lain. Lembu juga lebih terdedah pada cabaran2 alam sekitaran seperti kotoran, kuman, virus, hama, kulat, habuk dan sebagainya, menjadikan sistem imunnya jauh lebih gagah dari manusia. lni bermakna TF dari unsur kolostrum lembu mempunyai banyak "pengalaman" dan "kebijaksanaan" dalam mendidik dan merangsang sistem imun.


28. Adakah kemungkinan TF atau kolostrum dicemari oleh kuman lembu gila (mad cow disease)?

a) Tidak mungkin. Pakar2 tentang penyakit lembu gila telah mengesahkan bahwa kuman BSE (bovine spongifonn encephalopathy) tidak masuk ke saluran mammari ke kolostrum. Pemeriksaan kepada semua lembu2 yang diserang penyakit lembu gila tidak satu pun yang mempunyai susu yang dijangkiti. Para saintis juga mendapati bahawa kesan jangkitan kuman pada tahap terakhir berada di otak dan tulang belakang lembu. Tidak pernah terdapat susu yang dijangkiti.

b) World Health Organization (WHO) memberi kenyataan: "Ujian keatas susu2 dari lembu2 yang dijangkiti kuman BSE tidak menunjukkan sebarang jangkitan. Susu dan produk2 yang diperbuat dari susu telah disahkan selamat dan bebas dari jangkitan sebarang kuman walaupun di negara yang mempunyai banyak insiden penyakit lembu gila (Great Britain)."


29. Mengapa harus saya mengambil TF jika saya sudahpun menerima informasi sistem imun sewaktu saya masih bayi?

TF yang kita terima dari ibu kita sewaktu baru dilahirkan dahulu membantu sistem imun kita untuk cabaran2 pada masa itu. Sekarang kita menghadapi banyak cabaran2 baru sedangkan sistem imun kita semakin lemah akibat umur yang meningkat. Menguatkan sistem imun adalah tersangat penting untuk kesihatan yang berpanjangan.


30. Berapa kerap harus saya mengambil TF?

Setiap hari, tubuh badan kita menghasilkan sel- sel imun baru yang memerlukan informasi. TF harus diambil setiap hari bagi memastikan sistem imun kita sentiasa mendapat sokongan dan didikan bagi menghadapi cabaran2 yang sentiasa memenuhi alam sekitaran kita. Apatah lagi dizaman sekarang dimana penyakit2 berupa serangan virus seperti SARS, hand, foot and mouth disease, bird-flu, HIV-AIDs, semakin berleluasa. Para saintis juga telah mendapati bahawa kebanyakan penyakit2 adalah berpunca mulanya pada serangan virus dan kuman. Ini termasuk penyakit kencing manis, jantung, TB, sawan, semput dan sebagainya.31. Adakah sebarang peluang bagi syarikat2 lain juga meniru dan menjual TF di pasaran? Syarikat2 lain akan sentiasa mencari jalan untuk meniru dan menjual TF kerana mereka tahu bahwa TF mempunya pasaran yang sangat luas. Tetapi, perlindungan milik hak-cipta (patent) telah diberikan hanya kepada syarikat 4Life Research sahaja di dunia ini. Ini disebabkan, proses mengasingkan TF dari kolostrum, yang sangat rumit, telah dapat dihasilkan oleh para2 saintis di 4Life Research, setelah beberapa tahun menjalankan penyelidikan dan kajian. Dan produk TF rnilik 4Life Research sahaja yang disertakan dalam buku rujukan dan panduan para doktor (PDR), bukan TF dari syarikat2 lain. Ini bermakna hanya 4Life Research sahaja yang memiliki TF yang diakui kualiti serta keberkesanannya.


32. Adakah saya perlu mempunyai latar belakang pengetahuan sains atau ubat-ubatan untuk berkongsi sama tentang Transfer Factor?

Tidak. Konsep TF mudah diterangkan kerana ia adalah bahan asas dalam sistem ketahanan manusia. Di mana , manusia sentiasa mencari jawapan dalam menjaga kesihatan dan meningkatkan daya melawan penyakit (peningkatan imun). Ibu, bapa, kaum remaja, kanak2 kecil dan orang2 yang sudah lanjut usia, semuanya sedang menghadapi cabaran2 yang semakin hari semakin meningkat, dalam mengekalkan kesihatan tubuh badan. Dengan berkongsi- sama informasi2 yang terdapat di risalah ini, kebanyakan dari soalan2 akan terjawab, dan anda secara tidak langsung, telah melakukan amal kebajikan dengan menyebarkan ilmu pengetahuan yang sangat penting dalam kehidupan umat manusia, sesuai dengan hadis nabi yang berbunyi "sebaik2 manusia adalah manusia yang paling banyak memberi manfaat kepada manusia lain."
* Walaupun penyakit SLE ini tiada ubat , tapi penyakit ini boleh dikawal. Sudah 2 bulan emak aku makan ubat TF nie..Alhamdulillah..ade sikit perubahannye...walaupun tak banyak....rambut dah tak gugur lagi dan dah tumbuh skit....aku tgk ceria la skit muke mak aku....tapi masih pening2 dan lemah-lemah badan ...dah lah aku duk jauh .....mintak tukar tak dapat.......emak aku nak berenti kerja, tak larat katenye....tapi p.k2 balik...rugi plak...tak cukup 25 tahun...nnti pencen tak dapat...kene lah tahan 4 tahun lagi...aku harap emak aku sihat...biar lah duit berabis skit...janji sihat...tp TF nie mahal skit...kene makan sll....walau bagaimanapun...baik ke , tak baik ke, semua datang dari Allah....kita hanya boleh berdoa aje...Amin..

Jumaat, 16 April 2010

APA PENDAPAT KORANG....

GAJI GURU NAIK

SAYA mencemburui guru muda kerana gaji permulaan mereka sekarang berada dalam ranking ketiga selepas doktor dan jurutera awam. Dengan gaji permulaan sebanyak RM2,500 hingga RM2,700 - termasuk beberapa elaun - maka gaji pokok mereka sebenarnya mengatasi sebahagian besar pendapatan eksekutif syarikat swasta.

Kalau di pedalaman, mereka cuci kaki kerana kerajaan menyediakan rumah, televisyen katil tilam, dapur, malah khabarnya set televisyen dan 'mangkuk' Astro di bumbung! Bukan itu sahaja, guru juga ada elaun khas, dengan jumlahnya bergantung kepada tafsiran pedalaman tempat mereka mengajar.

Memang mereka bekerja keras. Tetapi, seribu satu pengumuman tentang kenaikan, elaun, kebajikan, kemuliaan, pengiktirafan dan penghormatan kepada golongan guru sepatutnya telah meletakkan profesion itu pada tahap yang sepatutnya sekarang.

Seperti kata Abraham Lincoln: ''Jangan fikir apa yang negara boleh beri kepada kita, tetapi fikirkanlah apa sumbangan yang boleh kita berikan kepada negara."
Maksud tokoh itu, jangan seperti seekor burung yang keluar pagi balik petang, sekadar mahu mengisi perut sendiri dan untuk anak-anaknya. Berfikirlah lebih daripada itu. Perjuangan lebih penting.

Jadi, apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu bersemuka dengan ahli kesatuan dan beberapa guru yang terlalu ghairah memperjuangkan nasib guru, maka saya ingin mengingatkan 'kepala-kepala' persatuan dan kesatuan ini supaya bersedia dengan fakta dan hujah yang waras dan logik atau laras senapang mungkin akan menghala ke arah kepala anda sendiri!

Dua isu besar yang selalu dibangkitkan ialah kerja perkeranian nan remeh temeh sehingga menambah beban seorang guru, dan kedua kenaikan gred atau mata gaji yang terlalu lembap oleh guru, apabila dibandingkan dengan pegawai tadbir dan diplomatik (PTD).
Memang isu yang pertama selalu bermain di bibir, tetapi tidak ada kes, data atau contoh yang boleh dijadikan asas kukuh untuk Kementerian Pelajaran melakukan tindakan susulan.
Kita perlu perhalusi bukti dan fakta. Kalau dikatakan kerja berlebihan, maka kerja lebih yang bagaimana, apa dan di mana? Nyatakan bukti dan skop. Lakukan analisis keperluan atau analisis jurang profesion. Kemukakan kertas lengkap kepada pejabat Menteri Pelajaran.
Apakah berlebihan seandainya seorang guru diminta membuat plan tindakan kecemerlangan pelajar kalau pelan itu boleh membantu meningkatkan prestasi sesebuah sekolah?
Kini sudah terdapat seramai 400,000 guru yang mendidik anak-anak kita di seluruh negara. Dalam setandan, ada sebiji yang rosak. Bukan semua. Kita faham benar dengan kekecewaan guru khususnya apabila isu tentang kenaikan gaji yang lembap disuarakan.

Memang benar kenaikan sebahagian besar gaji memang lembap berbanding PTD. Seorang ibu yang sudah 25 tahun menjadi guru mungkin baru menikmati mata gaji DG48, berbanding anaknya, pegawai PTD yang baru lima tahun berkhidmat sudah menikmati tangga gaji itu.
Untunglah kalangan guru yang cepat naik pangkat, kerana cepat jugalah kenaikan tangga gaji mereka. Bagi yang di bawah Khusus Untuk Penyandang (KUP) atau mengikut tempoh perkhidmatan, maka terpaksalah menunggu sehingga beranak, bercucu dan bercicit.
Tetapi perlulah juga diingatkan bahawa bagi setiap kenaikan gaji, maka ada beban tanggungjawab yang menyusulinya.

Maksudnya, mereka ini mungkin perlu diikat dengan konsep bai'ah. Pengetua dan guru besar mungkin sudah biasa dengan konsep bai'ah, tetapi belum bagi guru.Di bawah konsep bai'ah, pengetua atau guru besar membuat perakuan dan bersetuju bahawa dalam tempoh tiga tahun perlu ada peningkatan prestasi di sekolah mereka mengajar. Jika gagal, mereka mungkin 'dipencenkan' lebih awal.

Sekarang, guru tidak mempunyai komitmen atau akujanji terhadap pencapaian prestasi. Hal ini mungkin menyebabkan mereka goyang kaki.

Memang kita faham benar akan beban kerja guru dan pada masa yang sama masyarakat menuntut guru melakukan yang terbaik untuk mendidik anak bangsa. Namun, kalau kita percaya bahawa perbuatan baik dan kerja yang ikhlas akan dibalas dengan perkara yang baik juga, maka pasti kepentingan perjuangan kita akan mengatasi habuan dunia yang sementara ini.

( DIPETIK DR SURAT KHABAR UTUSAN)

PROTON EMAS





AGAK2 ADE JUAL KAT MALAYSIA KE....

JANGAN IKUT

Kata-kata bijak yang disalah ertikan
1. Wang bukan segalanya.Masih ada Mastercard dan Visa.

2. Di belakang setiap lelaki yang berjaya ada seorang wanita .Di belakang setiap lelaki yang tidak berjaya ada dua atau lebih wanita.

3. Cintailah jiran tetangga.Tetapi jangan sampai tertangkap basah.

4. Kita seharusnya menyayangi binatang.Rasa mereka lazat.

5. Semakin banyak belajar, semakin banyak yang kita tahu.Semakin banyak yang kita tahu, semakin banyak yang kita lupa.Semakin banyak yang kita lupa, semakin sedikit yang kita tahu.Jadi kenapa kita sibuk belajar ?

6. Latihan membuat kita menjadi sempurnatapi tidak ada manusia yang sempurna,jadi buat apa kita susah payah berlatih?

7. Belajar menjadikan kita pintarpintar buat kita suksessukses buat kita kayakaya buat kita sombongsombong di benci oleh tuhanMAKNANYA KITA TAK USAH BELAJAR!!..

8. Berkahwin dengan wanita yang cantik tak semestinya bahagiaapalagi yang buruk….ngeh3X